top of page

Laser Penyingkiran Bulu di Dr Jane Clinic

Bagaimanakah Laser Penyingkiran Bulu Berbeza di Dr Jane Clinic?

Laser penyingkiran bulu di Dr Jane Clinic dirawat menggunakan Laser Motus Moveo Axe. Motus Moveo Laser ialah Laser alexandrite terbaharu di pasaran, untuk menyasarkan penyingkiran bulu.

Laser alexandrite tradisional dipancarkan melalui alat tangan seperti pistol, ia mengeluarkan penyejuk (udara sejuk) dalam pecahan saat, sebelum atau selepas laser dipancarkan. Kebanyakan orang menyifatkan pengalaman ini sebagai menyakitkan, apatah lagi, individu akan menghidu wap bulu bagai dibakar.

Disebabkan sistem penghantaran ini juga, laser alexandrite tradisional tidak sesuai untuk warna kulit yang lebih gelap.


Dengan Motus Moveo AX Laser, kami menggunakan laser terpantas yang tersedia untuk penyingkiran bulu laser, menghilangkan rasa sakit yang tidak menyenangkan sambil meluaskan pilihan rawatan kepada semua orang dengan warna kulit yang berbeza. Ya, Motus Moveo boleh merawat warna kulit cerah dan gelap.




Apakah Kesan Sampingan Penyingkiran Rambut Laser?

Jarang walaupun bukan biasa, sebarang penyingkiran bulu laser boleh menyebabkan perubahan warna kulit. Ia mungkin menggelapkan atau mencerahkan pada kawasan yang terjejas. Perubahan ini berlaku dalam beberapa hari pertama selepas rawatan dan ia biasanya bersifat sementara dan mesti dirawat secepat mungkin untuk mengelakkan kerosakan selanjutnya.



Bagaimana Saya Bersedia untuk Rawatan Penyingkiran Bulu Laser?

Kami mengesyorkan anda mencukur kawasan tersebut, 1 hari lebih awal. Sekiranya anda mengalami luka secara tidak sengaja, maka ia memberi kulit anda sedikit masa untuk sembuh sebelum rawatan penyingkiran rambut laser.

Tolong jangan wax, cabut atau tweeze rambut pada kawasan rawatan sebelum atau selepas rawatan laser hair removal. Dengan waxing, cabut dan tweezing, anda mengeluarkan folikel rambut, yang akan merangsang akar untuk menghasilkan pertumbuhan semula folikel yang lebih baik. Selain itu, laser menyasarkan akar rambut, yang dikeluarkan semasa waxing, cabut dan tweezing.



Apa yang Berlaku Semasa Penyingkiran Bulu Laser?

Rawatan dilakukan di dalam bilik peribadi khusus untuk penyingkiran bulu laser. Kawasan yang dirawat akan dibersihkan, tanda dan gel laser akan digunakan sebelum rawatan. Disebabkan oleh mesin penyingkiran bulu laser canggih yang kami gunakan, anda tidak akan menghidu wap bulu dibakar mahupun merasakan "gelang getah tersentap" semasa rawatan.


Disebabkan oleh pelepasan tenaga yang perlahan oleh Motus Moveo AX, penyingkiran bulu laser di Dr Jane Clinic adalah minimum atau tiada kesakitan. Kebanyakan orang tidak merasakan apa-apa semasa rawatan, ada yang mungkin mengalami sensasi kesemutan.


Setelah rawatan selesai, gel laser dikeluarkan dan kulit dibersihkan. Kami kemudiannya menyapu losyen badan kegemaran kami dan/atau sun block pada kawasan yang dirawat untuk melindungi kulit anda.



Apa yang Dijangkakan Selepas Penyingkiran Bulu Laser?

Anda mungkin melihat kemerahan dan bengkak di sekitar folikel bulu untuk beberapa jam pertama selepas penyingkiran bulu laser.

Kawasan kulit yang dirawat akan berasa lebih kering daripada biasa selepas sebarang rawatan laser, kami mengesyorkan untuk menyapu losyen badan di kawasan yang dirawat untuk mengelakkan kerengsaan kulit.

Ia adalah perlu untuk mengelakkan pendedahan matahari langsung pada kawasan yang dirawat. Gunakan pelindung matahari luas dengan sekurang-kurangnya SPF50 setiap hari. Kami mengesyorkan Dr Jane Skincare - Skin Defense (Klik di sini untuk melihat).


Anda mungkin melihat bulu di kawasan yang dirawat mula gugur dalam tempoh beberapa hari hingga minggu. Rawatan tetap diperlukan kerana pertumbuhan dan keguguran bulu secara semula jadi berlaku dalam satu kitaran. Anda akan perasan bahawa bulu tumbuh lebih halus, lebih perlahan dan berwarna lebih cerah.



Berapa Kerap Saya Perlu Menghilangkan Bulu Laser?

Adalah disyorkan untuk melakukan rawatan biasa sebulan sekali (atau setiap 4 minggu) untuk menghilangkan bulu awal. Kemudian selepas itu, untuk mengekalkan penyelesaian tanpa bulu jangka panjang, untuk menjalani rawatan penyelenggaraan selang beberapa bulan. Ini berbeza-beza kepada individu kerana ia bergantung pada kawasan dan warna kulit.


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut atau menempah janji temu, sila hubungi kami di sini.

Baca lebih lanjut mengenai Laser Penyingkiran Bulu FAQ kami di bawah.

16 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page